کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ صریح و مکتوب حماس به طرح پیشنهادی توافق آتش بس در غزه

18 بهمن 1402 ساعت 10:26

حماس پس از مشورت داخلی رهبرانش و همچنین مشورت با گروههای مقاومت در فلسطین، پاسخ خود به آتش بس در غزه را به قطر و مصر اعلام کرد.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که با پیشنهاد آتش بس با نگاه و نقطه نظری مثبت تعامل کرده و خواهان آتش‌بس کامل، پایان جنگ علیه مردم غزه، امدادرسانی، اسکان آوارگان، بازسازی، رفع محاصره نوار غزه و مبادله اسراست.

در این بیانیه آمده است: ما به مردم خود و ایستادگی افسانه ای و مقاومت دلیرانه آنها به ویژه در نوار غزه درود می فرستیم و تأیید می کنیم که ما در جنبش حماس همراه با همه گروههای مقاومت به دفاع از مردم خود تا پایان اشغال فلسطین و دستیابی مردم این سرزمین به حقوق مشروع ملی خود اعم از خاک و مقدسات ادامه خواهیم داد.

 این جنبش با تأکید بر لزوم بازسازی و شکست محاصره غزه و تبادل اسراء با رژیم صهیونیستی، از نقش مصر و قطر و همه کشورهایی که در راستای توقف حملات به ملت فلسطین تلاش کردند، سپاسگزاری کرد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر هم خبر داد که پاسخ حماس به توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه ارائه شده که شامل ملاحظاتی بوده اما در کل مثبت است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، طرح آتش‌بس را تنها راه نجات برای اسرائیل دانست و گفت که در پاسخ مقاومت به این طرح، بر اصول اساسی تأکید کرده که شامل توقف حملات، خروج نظامیان اسرائیلی از غزه و بازسازی این منطقه است.

 محمد الهندی معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره طرح آتش‌بس که در پاریس مطرح شد، گفت: پس از شکست اسرائیل در میدان، طرح پاریس فقط راه نجاتی برای آن (رژیم اسرائیل) است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 36512

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/36512/پاسخ-صریح-مکتوب-حماس-طرح-پیشنهادی-توافق-آتش-بس-غزه

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir