کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سودان در آستانه تغییر؛

بزرگترین حزب مخالف دولت سودان از عمر البشیر خواست از مقام خود کناره‌گیری کند

الجزیره , 12 اسفند 1397 ساعت 14:00

با شدت گرفتن اعتراضات مردم در سودان و ادامه شرایط وخیم اقتصادی احزاب هم پیمان عمر البشیر از همراهی با او کنار کشیده و خواستار تغییر ساختار قدرت و بهبود وضعیت سیاسی اقتصادی سودان شده اند.


به گزارش ایصال نیوز، پس از حدود دو ماه تظاهرات مردم سودان در اعتراض به سیاستهای اقتصادی عمرالبشیر رئیس جمهور سودان، در تحولی مهم، صادق المهدی، رهبر حزب "امت" سودان، بزرگترین حزب مخالف دولت این کشور، از عمر البشیر خواست از مقام خود کناره‌گیری کرده و با مخالفان در مورد ورود به مرحله انتقالی به توافق برسد. به نقل از الجزیره، صادق المهدی که از مهمترین شخصیتهای سودان می باشد، شنبه شب در دیدار با اعضاء ارشد حزب " الامة " گفت : عمرالبشیر و حکومت او باید کنار برود و حکومتی روی کار بیاید که بتواند آشتی فراگیر و عادلانه را مستقر نموده و برای ایجاد دمکراسی در سودان تلاش کند، تا خواسته های مردم محقق گردد. رئیس حزب امت سودان همچنین خواستار لغو "حالت فوق العاده " در سودان، آزادی بازداشت شدگان و پرهیز از سرکوب تظاهر کنندگان و معترضان شد.
تظاهرات سودان با اعتراض به وضعیت دشوار اقتصادی شروع و پس از هفته ها نا آرامی، اکنون فراگیر شده و علی رغم برخی تغییرات از جمله استعفای عمر البشیر از ریاست حزب حاکم، تغییر معاون رئیس جمهور، تغییر فرمانداران شهرها و انتصاب افراد نظامی به جای آنها و اعلام حالت فوق العاده، همچنان اعتراضات گسترده تر و شعله های خشم مردم افروخته تر شده است.
تحلیلگران احتمال می دهند امریکا و قدرتهای منطقه ای از تشدید این اعتراضها استقبال می کنند. اخیراً الجزیره مدعی ملاقات یکی از مقامات سودان با موساد شده بود که مقامات سودانی این ادعا را شدیداً تکذیب نمودند.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 363

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/363/بزرگترین-حزب-مخالف-دولت-سودان-عمر-البشیر-خواست-مقام-خود-کناره-گیری-کند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir