کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارتش عراق با دستور نخست وزیر، عوامل حمله اخیر به سفارت عراق را دستگیر کرد

23 آذر 1402 ساعت 12:49

مترجم : احمد امینی

سرلشکر یحیی رسول از شناسایی و دستگیری عوامل حمله به سفارت آمریکا و مقر سرویس امنیت ملی خبر داد. آمریکا در روزهای اخیر از دولت عراق خواسته بود عوامل حمله راکتی و پهپادی به سفارت آمریکا را شناسایی کند.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق، امروز پنجشنبه از دستگیری تعدادی از عاملان حمله به سفارت آمریکا و مقر سازمان امنیت ملی خبر داد.

سرلشکر رسول در بیانیه ای که به خبرگزاری عراق رسیده است گفت: حمله ای که هفته گذشته در 7 دسامبر 2023 به منطقه سبز بغداد رخ داد که سفارت ایالات متحده آمریکا، مقر سرویس امنیت ملی و سفارت برخی از دیگر دولت ها در آن قرار دارد. حمله به ساختمان های دیپلماتیک، حمله به امنیت و حاکمیت عراق است.

  وی افزود: «چنین حملاتی را نمی‌توان پنهان کرد یا نادیده گرفت، زیرا تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات کشور و آسیبی است که به اعتبار و عزت عراق وارد می‌کند و اعتبار آن را به‌عنوان یک کشور مستقل که قادر به تحقق بین‌المللی خود است زیر سؤال می‌برد و تعهدات دولت به تامین امنیت شهروندان و به‌ویژه نمایندگی‌های دیپلماتیک را به خطر می اندازد.

وی با اشاره به اینکه «سرویس‌های امنیتی با هدایت مستقیم فرماندهی کل قوا محمد شیاع السودانی، بررسی این حادثه را برای یافتن عاملان و محاکمه آنها آغاز کردند» تصریح کرد: نیروهای امنیتی پس از تلاش‌های فنی و اطلاعاتی شدید توانستند عاملان این جنایت را شناسایی کنند، زیرا اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که متأسفانه تعدادی از آنها با برخی از دستگاه‌های امنیتی عراق مرتبط هستند. این افراد پس از بررسی‌های اولیه از سوی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، شناسایی و با دستور قضایی، سرویس‌های امنیتی آنها را دستگیر کردند.»

انتهای پیام/*


کد مطلب: 35554

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/35554/ارتش-عراق-دستور-نخست-وزیر-عوامل-حمله-اخیر-سفارت-دستگیر

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir