کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراض به کاندیداتوری مجدد بوتفلیقه

تظاهرات گسترده در الجزایر

الجزیره , 11 اسفند 1397 ساعت 11:34

شعارهای مردم و احزاب شرکت کننده، متمرکز بر درخواست تغییرات مسالمت آمیز و عدم کاندیداتوری مجدد بوتفلیقه رییس جمهور 81 ساله الجزایر برای انتخابات آوریل 2019 بود.


به گزارش ایصال نیوز، در یکی از بی سابقه ترین اعتراضات مردم الجزایر، پایتخت این کشور دیروز جمعه شاهد تظاهرات گسترده مردم در اعتراض به کاندیداتوری مجدد عبدالعزیز بوتفلیقه 81 ساله بود.
بر اساس ارزیابی منابع خبری بین المللی و شاهدان عینی، تاکنون، صدها هزار نفر در شهرهای مهم الجزایر دست به اعتراض زده اند.
بنا بر گزارش الجزیره، برای اولین بار تلویزیون ملّی الجزایر اقدام به پخش صحنه هایی از تظاهرات مسالمت آمیز مردم در صدر اخبار خود نمود و به خواسته مردم مبنی بر انجام تغییرات مسالمت آمیز نیز اشاره کرد.
اگرچه در برخی مناطق بخصوص اطراف کاخ ریاست جمهوری الجزایر درگیرهایی میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان رخ داد، اما شعارهای مردم و احزاب شرکت کننده، متمرکز بر درخواست تغییرات مسالمت آمیز و عدم کاندیداتوری مجدد بوتفلیقه رییس جمهور 81 ساله الجزایر برای انتخابات آوریل 2019 است.
لازم به ذکر است عبدالعزیز بوتفلیقه که سالهاست فقط با ویلچر قادر به حرکت است، هفته گذشته برای درمان از کشور خارج و به سوئیس رفت. وضعیت جسمانی بوتفلیقه پس از سکته قبلی، بهبود چندانی نیافته و مشکلاتی در گفتار و حرکت پیدا کرده است.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 350

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/350/تظاهرات-گسترده-الجزایر

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir