کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تداوم اعتراضات گسترده در فرانسه

مقابله خشونت بار پلیس فرانسه را ملتهب کرد

11 تير 1402 ساعت 9:16

گزارش ها حاکی از این است که در چهارمین روز از تظاهرات در واکنش به کشته شدن یک نوجوان توسط پلیس فرانسه، نا آرامی ها در این کشور افزایش یافته است.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، با افزایش موارد درگیری پلیس با معترضان به کشته شدن نوجوان 17 ساله به ضرب گلوله پلیس در فرانسه؛ پاسگاه‌های پلیس، ساختمان‌های عمومی و صدها خودروها به آتش کشیده شده و در 10 شهر منع آمد و شد شبانه اعمال شده است.

همچنین بیشتر حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تراموا در سراسر این کشور لغو و خودروهای زرهی برای سرکوب اعتراضات وارد عمل شده‌اند.

این تظاهرات‌ها دیشب نیز در بسیاری از شهرهای این کشور به‌ویژه پاریس، مارسی و لیون ادامه یافته و با درگیری پلیس با تظاهرکنندگان به خشونت کشیده شد.

پلیس دست‌کم 1300 معترض را بازداشت کرده که اکثریت آنان زیر سن قانونی هستند.

در همین حال راوینا شمداسانی، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که نگران قتل راننده جوان با گلوله پلیس هستند و زمان آن فرا رسیده که فرانسه به طور جدی به موضوعات عمیق نژادپرستی و تبعیض در اجرای قانون بپردازد.

سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرده که تمام اتهامات مربوط به استفاده نامتناسب از زور باید به سرعت مورد بررسی قرار گیرد.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز بیانیه‌ سازمان ملل در مورد نژادپرستی و تبعیض در مجریان قانون فرانسه را "اتهامات بی اساس" توصیف کرده است.

گفتنی است روز 27 ژوئن پلیس فرانسه در شهر نانتر به یک خودرو تیراندازی کرد که در نتیجه آن راننده 17 ساله خودرو جان خود را از دست داد.

در پی این حادثه مردم در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها ریخته و نسبت به خشونت پلیس اعتراض کردند که کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 33304

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/33304/تداوم-اعتراضات-گسترده-فرانسه

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir