کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرد و کوتاه و نامعلوم؛

دومین ملاقات رهبران کره شمالی و آمریکا بدون برگزاری کنفرانس مشترک خبری پایان یافت

9 اسفند 1397 ساعت 18:42

دونالد ترامپ بعد از اعلام پایان مذاکرات گفت: علت شکست مذاکرات را اصرار رهبر کره شمالی برای رفع کامل تحریمهای آمریکا علیه کره شمالی و عدم تحقق این خواسته در شرایط فعلی اعلام کرد.


به گزارش ایصال نیوز، دومین ملاقات رهبران کره شمالی و آمریکا بدون برگزاری کنفرانس مشترک خبری پایان یافت. منابع خبری بین المللی در حالی بی نتیجه بودن نشست هانوی را مخابره کردند که قبلاً خبر از به بار نشستن مذاکرات داده بودند! نکته جالب تر اینکه اجلاس رهبران دو کشور پیش از موعد خاتمه یافته است.
بر اساس اخباری که از سوی خبرگزاری‌های بین‌المللی منتشر شده است، نشست دونالد ترامپ؛ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون؛ رهبر کره شمالی، روز پنجشنبه نهم اسفند (۲۸ فوریه) بدون کسب نتیجه به پایان رسید. همچنین گفته شده است که اختلافات موجود بین رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی به حدی بوده است که ادامه برنامه این مذاکرات نیز تغییر کرده و گفت‌وگوها دو ساعت پیش از زمان مقرر به پایان رسیده است.
رهبران دو کشور پس از گفت‌وگوهای روز پنجشنبه، بدون صدور بیانیۀ مشترک و حتی بدون برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک درباره دستاوردها، این مذاکرات را پایان یافته اعلام کردند.
دونالد ترامپ بعد از اعلام پایان مذاکرات گفت: علت شکست مذاکرات را اصرار رهبر کره شمالی برای رفع کامل تحریمهای آمریکا علیه کره شمالی و عدم تحقق این خواسته در شرایط فعلی اعلام کرد.  
به رغم اینکه موضوع مذاکرات بر سر خلع سلاح اتمی کره شمالی، خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک کره جنوبی و رفع تحریم‌ها و همکاری‌های اقتصادی آمریکا با کره شمالی بود و پیشتر، منابع خبری بین‌المللی حتی به نقل از کیم جونگ اون، از یک دیالوگ عالی بین رهبران دو کشور خبر داده بودند اما ناگهان اعلام شد مذاکرات بدون نتیجه ملموس پایان یافته است .
از سوی دیگر، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: «تا لحظه حاضر هیچ توافقی کسب نشده است.»
در اظهارات سخنگوی کاخ سفید، به سازنده بودن دیدار رهبران دو کشور اشاره و تصریح شده است که دو کشور گفت‌وگوهای خود را ادامه خواهند داد. این در حالی است که کاخ سفید پیش از آن خبر از پیشرفت مذاکرات و از احتمال امضای بیانیه مشترک داده بود.
سخنگوی کاخ سفید پس از پایان نشست رهبران دو کشور، اعلام کرده که دیدار ترامپ و کیم دو ساعت پیش از زمان مقرر خاتمه یافته است.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 329

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/329/دومین-ملاقات-رهبران-کره-شمالی-آمریکا-بدون-برگزاری-کنفرانس-مشترک-خبری-پایان-یافت

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir