کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرمایه‌گذاری یک شرکت ترکیه‌ای در تولید انرژی بادی 200 مگاواتی در افغانستان

21 ارديبهشت 1402 ساعت 10:20

توافق‌نامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در پروژه تولید برق بادی 200 مگاواتی در ولایت هرات افغانستان میان وزارت آب و انرژی دولت طالبان و شرکت ساختمانی «77» ترکیه در کابل امضا شد.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، توافق‌نامه‌ همکاری مشترک برای سرمایه‌گذاری در زمینه پروژه تولید برق از منابع بادی به ظرفیت 200 مگاوات در ولایت هرات میان عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت آب و انرژی دولت موقت طالبان در افغانستان و سلیمان جیلیو، رئیس شرکت «77» ترکیه‌ای به امضا رسید.

منصور طی سخنانی در مراسم امضای این توافق‌نامه، با اشاره به همکاری‌های قبلی شرکت 77 با این وزارت‌خانه به‌ویژه تطبیق پروژه برق خورشیدی ولایت قندهار و پروژه فاز دوم سد کجکی گفت: امضای این توافق‌نامه در راستای توسعه تولید انرژی در افغانستان برای مردم ارزشمند است.

وی از بازرگانان و سرمایه‌گذاران افغان مقیم خارج از این کشور خواست تا به کشورشان بازگشته و در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین سلیمان جیلیو، رئيس شرکت ساختمانی «77» ترکیه نیز گفت که به توسعه و گسترش سرمایه‌گذاری‌های خود در پروژه‌های آب و انرژی در افغانستان متعهد هستند.

وی افزود: تولید انرژی از پروژه 200 مگاواتی برق بادی در ولایت هرات طی دو سال تکمیل خواهد شد.

گفتنی است، افغانستان تنها حدود 20 درصد برق خود را از منابع داخلی تولید می‌کند، در حالی که ظرفیت منابع خورشیدی و بادی در این کشور حدود 268 هزار مگاوات برآورد شده است.

بر اساس داده‌های مرکز بین‌المللی انرژی‌های تجدید‌پذیر، افغانستان حدود 300 روز آفتابی در سال دارد که در هر ده متر مربع زمین، می‌توان یک کیلووات انرژی خورشیدی تولید کرد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 32093

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/32093/سرمایه-گذاری-یک-شرکت-ترکیه-ای-تولید-انرژی-بادی-200-مگاواتی-افغانستان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir