کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دهلی نو و اسلام آباد در آستانه جنگ تمام عیار

فرودگاه های شهرهای بزرگ هند و پاکستان تعطیل شدند

ایرنا , 8 اسفند 1397 ساعت 14:11

پاکستان و هند که پس از سرنگونی دو جنگنده هندی در آسمان پاکستان و یک جنگنده پاکستانی، در آستانه جنگی تمام عیار قرار گرفته اند، پروازهای داخلی و بین المللی خود را در شهرهای بزرگ متوقف کردند.



روزنامه اکسپرس انگلیس به نقل از 'ادیتیا راج کائول'، خبرنگار مقیم هند، نوشت، پاکستان پس از حمله هوایی سه شنبه هند به پایگاه تروریست ها در خاک کشورش و سقوط یک جنگنده اش از سوی هند، پروازهای داخلی و بین المللی در لاهور، مولتان، فیصل آباد، سیلکوت و اسلام آباد به حالت تعلیق درآوردند. 
بر اساس این گزارش، هند نیز پرواز ها به فرودگاه سرینگر و سه شهر نزدیک به مرز پاکستان را متوقف کرد. 
شرکت هواپیمایی 'ویستارا' هند امروز چهارشنبه اعلام کرد، پرواز در مسیر چهار شهر شمالی هند، آمریستار، سرینگر، چاندیگر و جامو، فعلا متوقف شده است. 
پاکستان امروز از سرنگون کردن دو جنگنده هندی و دهلی نو نیز از سرنگونی یک جنگنده پاکستانی خبر دادند. 
هند اظهارات پاکستان درباره سرنگونی جنگنده های خود را نادرست خوانده و اعلام کرده است که خطای خلبانان باعث سقوط شده است.
به دنبال حمله انتحاری 14 فوریه برابر با 25 بهمن ماه گذشته ، گروه تروریستی جیش محمد، به نظامیان هند در کشمیر و کشتن شدن 41 تن از نیروهای هندی ، تنش بین هند و پاکستان بالا گرفت و هند با حمله جنگنده هایش به پناهگاههای این گروه تروریستی در محدود کشمیر تحت حاکمیت پاکستان که دیروز سه شنبه انجام داد دامنه این تنش را به فاز نظامی کشاند.
هند از حمله هوایی به خاک پاکستان به عنوان حمله «غیرنظامی و پیشگیرانه» یاد می کند. 
با تشدید تنش ها بین هند و پاکستان و با توجه به سابقه طولانی این نوع تنش ها طی چند دهه گذشته بین دو کشور ، چندین کشور جهان خواستار حفظ خویشتنداری طرفین و حل مشکل از طریق مسالمت آمیز شدند. 
انتهای پیام /* 


کد مطلب: 320

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/320/فرودگاه-های-شهرهای-بزرگ-هند-پاکستان-تعطیل-شدند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir