کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حادثه تروریستی در اقلیم کردستان عراق

کشته شدن دست‌کم یک کارمند کنسولگری ترکیه در اربیل عراق

یک مهاجمان ناشناس پس از تیراندازی و قتل سه نفر از محل گریخت

27 تير 1398 ساعت 0:42

وزارت خارجه ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد در پی تیراندازی افراد مسلح در شهر اربیل،‌ مرکز اقلیم کردستان عراق، دست‌کم سه تن از جمله یک کارمند کنسولگری ترکیه در این شهر جان باختند. این در حالی است که مقامات عراقی اعلام کرده‌اند هر سه نفر قربانی، کارمند کنسولگری ترکیه بوده‌اند.


به گزارش ایصال نیوز، وزارت خارجه ترکیه عصر چهارشنبه اعلام کرد در پی تیراندازی افراد مسلح در شهر اربیل،‌ مرکز اقلیم کردستان عراق، دست‌کم سه تن از جمله یک کارمند کنسولگری ترکیه در این شهر جان باختند. این در حالی است که مقامات عراقی اعلام کرده‌اند هر سه نفر قربانی، کارمند کنسولگری ترکیه بوده‌اند.
روز چهارشنبه هنگامی که تعدادی از دیپلمات‌های ترکیه برای صرف غذا در رستورانی در شهر اربیل کردستان عراق گرد آمده بودند مهاجمان مسلح به این مکان هجوم برده و آنها را به گلوله بستند. یک شاهد عینی گفت یکی از مهاجمان وارد رستوران شده و پس از تیراندازی با خودرویی که بیرون رستوران منتظر وی بوده از محل گریخته است.
نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق، تمامی راه‌های خروجی پایتخت را بسته‌‌اند و جستجو برای یافتن مهاجمان همچنان جریان دارد.
دفتر ریاست جمهوری ترکیه در واکنشی به این حمله نوشت: «به این حملهٔ بزدلانه پاسخی قاطع و درخور خواهیم داد.»
رئیس جمهوری ترکیه در اولین واکنش به حمله به دیپلمات های ترکیه در اربیل عراق، این حمله را محکوم کرد و گفت که تلاش برای یافتن عاملان حمله آغاز شده است. اردوغان در توئیتی که پس از این حمله منتشر کرد، نوشت : این حمله فجیع به کارکنان کنسولگری ترکیه در اربیل را محکوم می کنم و برای کارکنان کنسولگری که دراین حمله شهید شده اند، طلب رحمت می کنم.
اردوغان خاطرنشان کرد: به تلاش های مشترک خوتد با مقامات عراق و مقامات محلی منطقه کردستان عراق برای تضمین یافتن عاملان حمله ادامه می دهیم .
خبرگزاری آناتولی نیز به نقل از نیروهای ترکیه اعلام کرد، نیروهای ترکیه در پاسخ، مواضع تروریست های پ.ک.ک در شمال عراق را تخریب خواهند کرد.
  العالم نیز گزارش داد، درحالی که اولین گمانه ها تیراندازی در رستوران اربیل را منسوب به حزب کارگران کردستان متوجه میکرد سخنگوی شاخه نظامی حزب کارگران کرد، بلافاصله مسئولیت این ترور را رد کرد.
 وزارت خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای تأئید کرد که یکی از کارکنان کنسولگری این کشور در اربیل عراق طی یک حمله مسلحانه در رستورانی کشته شده است. این درحالیست که یک منبع امنیتی در اربیل اقلیم کردستان عراق از کشته شدن سه کارمند کنسولگری ترکیه در اربیل در حمله مسلحانه خبر دادند.
همچنین سفارت آمریکا در بغداد حمله اربیل را محکوم کرد. در ادامه بیانیه بر همکاری هیات دیپلماتیک آمریکایی برای «دفاع از جان و سلامت دیپلمات‌های خارجی در عراق» تاکید شده است.
وزارت خارجه عراق هم قتل دیپلمات‌های ترکیه‌ای در شهر اربیل را محکوم کرد و گفت که برای آگاهی از جزئیات آن، با دستگاه‌های مسئول هماهنگی می‌کند.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 2976

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/2976/کشته-شدن-دست-کم-یک-کارمند-کنسولگری-ترکیه-اربیل-عراق

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir