کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پی موج گرانی تازه در فرانسه

هزاران فرانسوی در اعتراض به گرانی‌ها در پاریس تظاهرات کردند

افول اقتصاد پایۀ محبوبیت ماکرون

24 مهر 1401 ساعت 22:33

هزاران شهروند فرانسوی، برای اعتراض به گرانی‌ها، در پاریس پایتخت فرانسه تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضین پلاکاردهایی با مضامینی علیه رئیس جمهور فرانسه از جمله «ماکرون=پینوکیو (چون او یک دروغگوست)»، «حمایت از کارگران پالایشگاه»، «ما هم مانند مدیر عامل توتال انرژی خواستار اضافه حقوق 52 درصدی هستیم» در دست داشتند.


به گزارش ایصال نیوز، ده‌ها هزار نفر در شهر پاریس، پایتخت فرانسه در اعتراض به گرانی‌ها و وضعیت امرار معاش با حضور در میدان ملت این شهر تظاهرات برگزار کردند.

در این تظاهرات که در میدان «باستیل» به پایان رسید حدود 2 هزار نفر مامور پلیس حضور پیدا کردند.

معترضین پلاکاردهایی ما مضامینی در علیه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از جمله «ماکرون=پینوکیو (چون او یک دروغگوست)»، «حمایت از کارگران پالایشگاه»، «ما هم مانند مدیر عامل توتال انرژی خواستار اضافه حقوق 52 درصدی هستیم» حمل کردند.

ژان لوک ملنشون رهبر «حزب فرانسه تسلیم‌ناپذیر» از سازماندهندگان این رویداد اعلام کرد که در این تظاهرات بیش از 140 هزار نفر شرکت کردند. اما اداره پلیس این شمار را 30 هزار نفر اعلام کرده است.

برخی از معترضین پنجره و عابربانک‌های یک بانک را شکسته و به آن صدمه زدند.

تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده‌ از درگیری پلیس با برخی از معترضین در برخی نقاط شهر خبر می‌دهند.

ایزابل یکی از معترضین که نام خانوادگی‌اش را ذکر نکرد در گفتگو با خبرنگار میدانی آناتولی گفت که برای اعتراض به گرانی‌ها و عدم اتخاذ تدابیر لازم توسط دولت در برابر تغییرات اقلیمی به خیابان آمده است.

وی با بیان این که شمار زیادی از شهروندان فرانسه به خاطر گرانی‌ها با مشکلات جدی مواجه هستند، گفت: علی رغم افزایش قیمت‌ها، حقوق کارکنان افزایش پیدا نکرده است.

از سوی دیگر گوندولیدن از فعلان جامعه فمینیستی «نو توت» هم اظهار داشت که برای اعتراض به گرانی‌ها و اصلاحات جدید در مورد بازنشستگی در این جمع شرکت کرده است.

وی معتقد است زنانی که خواستار بیان خشونت‌های تحمیلی هستند از سوی احزاب سیاسی فرانسه حمایت نمی‌شوند و به این را نیز یکی دیگر از دلایل حضورش عنوان کرد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 27603

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/27603/هزاران-فرانسوی-اعتراض-گرانی-ها-پاریس-تظاهرات-کردند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir