کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش تحرکات دیپلماتیک در منطقه

برایان هوک در سفر به شیخ نشین‌های خلیج فارس مأموریت ایران هراسی را دنبال می‌کند

مشاور ارشد رئیس جمهور فرانسه با هدف تلاش برای کاهش تنش وارد ایران شد

30 خرداد 1398 ساعت 8:46

تحرکات دیپلماتیک مقامات کشورهای جهان درباره بحران و تنش در خاورمیانه و رایزنی با سران کشورهای منطقه افزایش یافته است. در پی سفر امیر کویت به بغداد و تاکید کویت بر لزوم کاهش تنش در منطقه، مشاور ارشد رئیس جمهور فرانسه نیز وارد ایران شد. از سوی دیگر آمریکا همچنان به جنگ روانی خود برای ایران هراسی ادامه می دهد.


به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاریها از افزایش تحرکات سیاسی در منطقه خلیج فارس برای کاهش تنش خبر میدهند. در پی سفر امیر کویت به بغداد و تاکید کویت بر لزوم کاهش تنش در منطقه، معاون وزیر خارجه فرانسه نیز به ایران می آید. از سوی دیگر آمریکا همچنان به جنگ روانی خود برای ایران هراسی ادامه می دهد. اسکای نیوز اعلام کرد که "برایان هوک" رئیس گروه ویژه اقدام ایران به خاورمیانه برای رایزنی با مقام های عربستان، امارات، عمان، کویت، بحرین امروز آغاز می شود.
 براساس بیانیه این وزارت خارجه آمریکا، هوک اطلاعات امنیتی تکمیلی آمریکا را در خصوص تهدیدات کنونی در منطقه خاورمیانه به این کشورها ارائه خواهد داد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، هوک هفته آینده نیز به اروپا می رود و با مسئولان انگلیس، آلمان و فرانسه در خصوص ایران رایزنی خواهد کرد.
تحرکات دیپلماتیک مقامات کشورهای اروپا و امریکا در باره بحران و تنش در خاورمیانه و رایزنی با سران کشورهای منطقه افزایش یافته است. در همین راستا ، "امانوئل بن "دیپلمات عالی رتبه و مشاور ارشد رییس جمهوری فرانسه برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا روز (چهارشنبه) راهی تهران شد.
خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرده است که وزیران خارجه فرانسه، بریتانیا و آلمان، موسوم به تروییکا، بزودی برای رایزنی درباره برجام به ایران سفر خواهند کرد.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 2359

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/2359/برایان-هوک-سفر-شیخ-نشین-های-خلیج-فارس-مأموریت-ایران-هراسی-دنبال-می-کند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir