کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نچیروان بارزانی نوه ملا مصطفی بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق شد

با کسب ۶۸ رأی از مجموع ۸۱ نماینده حاضر، نچیروان رئیس جدید اقلیم کردستان شد

7 خرداد 1398 ساعت 15:19

نچیروان بارزانی متولد ۱۹۶۶ (میلادی) و نوه ملا مصطفی بارزانی و برادر زاده و نیز داماد مسعود بارزانی رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق است.
نچیروان بارزانی تحصیلات خود را در دانشگاه تهران رشته علوم سیاسی ادامه داد و در سال ۱۹۸۷ به عضویت دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان رسید. وی در سال ۱۹۹۶ به نخست‌وزیری اقلیم کردستان عراق رسید و توانست تغییرات و پیشرفت زیادی را در سازندگی و اقتصاد کردستان عراق بوجود آورد.وی به زبان فارسی مسلط است.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از اسکای نیوز، پارلمان اقلیم کردستان عراق امروز سه شنبه در نشستی رئیس جدید اقلیم کردستان عراق را انتخاب کرد. یک سخنگوی مجلس کردستان عراق به رویترز گفت: نچیروان بارزانی در رای گیری پارلمان کردستان عراق بعنوان رئیس اقلیم و جانشین مسعود بارزانی انتخاب شد. نچیروان بارزانی که از طرف حزب دموکرات کردستان با ٤٥ کرسی در پارلمان کردستان از مجموع ١١١ کرسی،کاندیدا شده بود،در نشست امروز پارلمان اقلیم کردستان،به عنوان رئیس اقلیم انتخاب شد.
نچیروان بارزانی ۵۲ ساله، پسر عمو و داماد مسعود بارزانی است. وی امروز با با کسب ۶۸ رأی از مجموع ۸۱ نماینده حاضر در رأی گیری، به عنوان رئیس جدید اقلیم کردستان انتخاب شد.
انتهای پیام/*
 


کد مطلب: 2058

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/2058/نچیروان-بارزانی-نوه-ملا-مصطفی-رئیس-اقلیم-کردستان-عراق

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir