کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود ناو هواپیمابر ریگان به خاورمیانه همزمان با عقب نشینی آمریکا از افغانستان

اسپوتنیک , 5 تير 1400 ساعت 8:24

ناو هواپیمابر هسته‌ای رونالد ریگان، همزمان با عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان، روز جمعه وارد منطقه مسئولیت ناوگان 5، که شامل خاورمیانه است، شد.


به گزارش ایصال نیوز، بر اساس اعلامیه مطبوعاتی وب سایت فرماندهی مرکزی ایالات متحده، ناو هواپیمابر هسته‌ای رونالد ریگان، در میان عقب نشینی آمریکا از افغانستان، روز جمعه وارد منطقه مسئولیت ناوگان 5، که شامل خاورمیانه است،شد.

کاپیتان فرد گلدامر، فرمانده ناو هسته‌ای رونالد ریگان، گفت: "حضور انعطاف پذیر رونالد ریگان یک عنصر اساسی در کمک به اطمینان خاطر به شرکای منطقه ای ما است که ایالات متحده همچنان متعهد به تأمین آزادی دریاها است." تأکید شده است که گروه تهاجمی ناو هواپیمابر با حضور در منطقه مسئولیت ناوگان 5 نیروی دریایی ایالات متحده با همكاری با شریكان خود عمل می كند و تمریناتی را انجام می دهد، همچنین " پشتیبانی نیروهای هوایی را برای محافظت از نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در طول عملیات خود ارائه می دهد. تا نیروهایشان را از افغانستان بیرون بکشند.

بر اساس گزارش نشریه تخصصی USNI News، ناو رونالد ریگان" یک ناو هواپیمابر و هفتمین ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده است که مسئولیت اقیانوس آرام غربی و اقیانوس هند شرقی را بر عهده دارد.

دولت آمریكا قبلا اعلام کرده است که از اول ماه مه تا یازدهم سپتامبر (20شهریور) با هماهنگی كامل با متحدان، عقب نشینی نیروها از افغانستان را به اتمام برساند.

در سال 2020، واشنگتن و طالبان اولین توافقنامه صلح پس از بیش از 18 سال جنگ را در دوحه امضا کردند. این امر برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفتگوی بین افغانی پس از تبادل زندانیان فراهم شده است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 17316

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/17316/ورود-ناو-هواپیمابر-ریگان-خاورمیانه-همزمان-عقب-نشینی-آمریکا-افغانستان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir