کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

فعالیت سیاسی خط قرمز وزارت ورزش و جوانان است

شفافیت در انتخابات مجمع ملی سمن‎ها می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه‎ها باشد

پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان , 8 بهمن 1397 ساعت 23:18

فعالیت سیاسی از خط قرمزهای وزارت ورزش و جوانان در حوزه سمنهای جوانان است و این موضوع را معاون امور جوانان وزارتخانه بارها اعلام کرده است و تنها موضوعی است که می تواند بدون درنگ مجوز سمن خاطی را باطل کند.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امید محدث مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره برگزاری دومین مجمع ملی سمن های جوانان سراسر کشور با بیان این که ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان در واقع خدمتگذار این فعالان سمن ها بودیم و به نوعی مهمان محسوب می شدیم، افزود: این کار بزرگی که سمن‌های جوانان برای برگزاری این همایش دو روزه انجام دادند و قبلا نیز در شیراز به همین گونه انجام شد مدل موفقی برای برگزاری همایش های ملی با کمترین هزینه ممکن به شمار می رود که وزارت ورزش و جوانان مبدع آن است و سمن های ما آمادگی دارند تا به این شیوه برنامه ها و همایش های دیگر دستگاه های اجرایی، دولتی و غیردولتی را نیز برگزار کنند.
وی همچنین به شائبه شبکه سازی سیاسی در این همایش پاسخ داد و افزود: همه تلاش وزارت ورزش و جوانان با محوریت معاونت امور جوانان این بوده که دخالت دولت در امور سمن های جوانان را کم کند، به همین دلیل تاکید بسیاری بر اجرای مصوبه شورایعالی جوانان مبنی بر شکل گیری مجمع ملی سمن ها که بیش از 20 سال بر زمین مانده بود، داشتیم.
وی گفت: ساز و کار مجمع ملی سازمان های مردم نهاد ایجاد شد تا سمن های جوانان به جز مراحل اخذ و صدور مجوز فعالیت، کار دیگری با وزارت ورزش و جوانان و دولت نداشته باشند و فعالیت خود را در چارچوب مجوز و کاملا مستقل از دولت دنبال کنند و خواسته ها و مطالبات خود را از طریق مجمع ملی سمن ها پیگیری کنند.
محدث ادامه داد: فعالیت سیاسی از خط قرمزهای وزارت ورزش و جوانان در حوزه سمن های جوانان است و این موضوع را معاون امور جوانان وزارتخانه بارها اعلام کرده است و تنها موضوعی است که به دلیل حساسیت بدون درنگ مجوز سمن خاطی را باطل می کند.
وی با بیان این که وزارت ورزش و جوانان هیچ دخالتی در انتخابات مجامع استانی و اعضای هیات رئیسه مجمع ملی سازمان های مردم نهاد نداشته است، توضیح داد: فرآیند انتخابات مجامع استانی کاملا دموکراتیک بوده و خود سمن های استان انتخابات را برگزار کردند و پس از تشکیل مجامع استانی، فردی به عنوان نماینده سمن های استان توسط خود مجمع همان استان برای کاندیداتوری عضو هیات رییسه مجمع ملی انتخاب و شورای مرکزی معرفی شد.
مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: انتخابات هیات رئیسه مجمع ملی سمن ها و شمارش آرا به صورت کاملا الکترونیکی برگزار شد و جهت شفافیت بیشتر در هنگام شمارش آرا هیات نظارتی متشکل از خود اعضای سمن ها که توسط خود اعضا انتخاب شدند بر شمارش آرا نظارت داشتند ، ضمن اینکه جهت شفافیت بیشتر همه فرایند شمارش آرا توسط سیستم های ویدئویی به صورت زنده در سالنی که رای دهندگان حضور داشتند پخش می شد و همه به صورت زنده در جریان فرایند شمارش آرا قرار داشتند. این مدل شفافیت در برگزاری انتخابات نیز می تواند الگوی مناسبی برای سایر نهاد های دولتی و غیر دولتی باشد.
انتهای پیام /*


کد مطلب: 110

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/110/فعالیت-سیاسی-خط-قرمز-وزارت-ورزش-جوانان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir