کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش مطرح کرد؛

#پویش_عیدی من برای تو در فضای مجازی دنبال می شود

٢١ دانش‌آموز از ٣١ کشور جهان اسلام در مسابقات قرآن کریم حضور می یابند

19 فروردين 1398 ساعت 13:17

علیرضا کاظمی در نشست خبری «ششمین دوره مسابقات قرآن کریم» با حضور اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و اظهار همدردی با هم‌وطنان مناطق سیل‌زده کشور، بیان کرد: به دلیل مسئولیت فرهنگی که آموزش‌وپرورش بر عهده دارد، معاونت پرورشی و فرهنگی در نظر دارد یک حرکت و جریان ارزشمند فرهنگی را انجام دهد و برای همدردی با هم‌وطنان مناطق سیل‌زده، قرار است بسیج و پویش عمومی با مشارکت گسترده١۴میلیون دانش‌آموز به همراه اولیا و همکاران فرهنگی رقم بخورد.


به گزارش ایصال نیوز از پورتال وزارت آموزش و پرورش، کاظمی افزود: برای این حرکت فرهنگی میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و روز جوان را به‌عنوان روز حضور دانش آموزان در این عرصه اعلام خواهیم کرد و در مدارس شعار «هر مدرسه یک پایگاه» و در فضای مجازی #پویش _ عیدی من برای تو، با مشارکت تمامی تشکل‌های دانش‌آموزی صورت خواهد گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی در کشور مسابقات قرآن کریم است و از اتفاقات خوب این دوره این است که بعد از بیست سال وقفه امسال ششمین دوره برگزار خواهد شد.

کاظمی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ما انقلاب قرآنی بوده است، گفت: مبنای تشکیل حکومت اسلامی قرآن است و از وظایف اداره قرآن و عترت در وزارت آموزش‌وپرورش توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش آموزان با مفاهیم قرآنی است.

وی هدف واقعی از مسابقات را رسیدن دانش آموزان به سبک زندگی قرآنی دانست و تصریح کرد: ین مسابقات یقیناً تأثیر خود را بر جامعه می‌گذارد چراکه مسابقات یکی از زمینه‌های انس با قرآن است و دانش آموزان با قاریان برجسته از کشورهای مختلف و سبک‌های آنان آشنا می‌شوند و الگوهای متفاوتی را می‌بینند و تجربه‌های زیادی کسب می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی در ادامه گفت: شعار مسابقات امسال «یک کتاب و یک امت» است که شعار وحدت بخشی است و می‌دانیم که قرآن بستر همراهی و هماهنگی کشورهای جهان اسلام را فراهم می‌کند.

کاظمی با اشاره به اینکه ١٠۵نفر در مرحله مقدماتی شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: امسال به دلیل برگزاری صحیح‌تر، مرحله مقدماتی مجازی برگزار شد و به مرحله نهایی٣١دانش‌آموز از ٢١کشور راه پیدا کردند که در مراحل نیمه‌نهایی و نهایی شرکت خواهند کرد.



وی افزود: در بین این ٣١نفر دانش‌آموز١١دختر و ١١پسر در بخش حفظ و٩ دانش‌آموز پسر در بخش قرائت داریم و مراسم‌های افتتاحیه ٢١و اختتامیه ٢۵برگزار خواهد شد که برای اجرای مطلوب مسابقات ده کمیته تشکیل‌شده است و از شهریورماه فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

در ادامه مسیب زاده، مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش‌وپرورش، خاطرنشان کرد: در طی برگزاری مسابقات بزرگ‌ترین اردوی قرآنی کشور راداریم که بیش از ده هزار تن از دانش آموزان از این رخداد بازدید خواهند کرد و از فضای معنوی مسابقات استفاده خواهند کرد.

وی بابیان اینکه دانش آموزان ایرانی راه‌یافته به مسابقات جدا از بحث جوایز، از کلیه امتیازات مسابقات بین‌المللی بهره‌مند خواهند شد، گفت: در مسابقات امسال نمایندگان ایران در بخش قرائت رحمتی از استان گلستان و فیضی از استان تهران و در بخش حفظ زینب امین پور از استان اصفهان خواهند بود.

گفتنی است؛ این دوره از مسابقات شامل بخش‌های بزرگ‌سالان، دانش‌آموزان، روشندلان، طلاب و بانوان است که از ۲۰تا ۲۶فروردین در هتل هما و مصلی تهران برگزار خواهد شد که دانش آموزان ضمن بازدید از مکان‌های سیاحتی و زیارتی با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام /*


کد مطلب: 1021

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/1021/پویش-عیدی-فضای-مجازی-دنبال-می-شود

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir